joi, 7 ianuarie 2010

Mari pianisti ai lumii - sectiunea jazz 1

Mi se pare ciudat,v-am spus sa fac clasamente,dar stiu ca noi oamenii facem asta chiar daca ne pricepem chiar daca nu.Am trecut la jazz,dar si aici am avut multe probleme.Pana la urma mi-a iesit un clasament cu care s-ar putea sa nu fiti de acord...
Pe locul 10 ,in clasamentul meu este Art Tatum.
S-a nascut la Toledo Ohio ,pe 13 octombrie 1909.A avut cataracta inca de mic,iar la 20 de ani a ramas orb.La 18 ani,in 1927 incepe sa cante la Toledo la radio WSPD sub numele de Arthur Tatum.A introdus in arta sa interpretativa o serie de noutati ale vremii dintre care amintim:un balans de swing ceva mai pronuntat,ca si folosirea intr-o maniera personala a cadentelor.O alta inovatie a lui Art tatum a fost aceea a folosirii pronuntate a scarii pentatonice.Deasemenea Art Tatum a fost acela care a inceput sa cante diverse piese cu alte armonii insa... a fost recunoscut de cea mai mare parte a lumii de jazz americane ca unul dintre cei mai mari pianisti de jazz al tuturor timpurilor.A incetat din viata pe 5 noiembrie 1956 la numai 47 de ani. A primit premiul Grammy post-mortem pentru intreaga cariera in anul 1989