marți, 26 ianuarie 2010

Francmasoneria - adevar si minciuna 2



Continui cu citatele pro si contra. Iata mai jos o hotarare a BOR din 1937 (din plin regim carlist)la care Sinodul nu a renuntat ca si enunt nici pana acum...
"Hotãrârea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române din data de 11 martie 1937

Biserica osândeste francmasoneria ca doctrina, ca organizatie si ca metoda de
lucru oculta si în special pentru urmatoarele motive:
1.
Francmasoneria învata pe adeptii ei sa renunte la orice credinta si
adevar revelat de Dumnezeu, îndemnându-i sa admita numai ceea ce
descopera cu ratiunea lor. Ea propaga astfel necredinta si lupta
împotriva crestinismului, ale carui învataturi sunt revelate de
Dumnezeu. Vânând pe cât mai multi intelectuali sa si-i faca membri si
obisnuindu-i pe acestia sa renunte la credinta crestina, francmasoneria
îi rupe de Biserica si, având în vedere influenta însemnata ce o au
intelectualii asupra poporului, e de asteptat ca necredinta sa se
întinda asupra unor cercuri tot mai largi, în fata propagandei
anticrestine a acestei organizatii, Biserica trebuie sa raspunda cu
contrapropaganda.
2.
Francmasoneria propaga o conceptie despre lume panteist - naturalista,
reprobând ideea unui Dumnezeu personal deosebit de lume si ideea omului
ca persoana deosebita, destinat nemuririi.
3.
Din rationalismul sau, francmasoneria deduce în mod consecvent o morala
pur laica, un învatamânt laic, reprobând orice principiu moral
heteronom si orice educatie ce rezulta din credinta religioasa si din
destinatia omului la o viata spirituala eterna. Materialismul si
oportunismul cel mai cras, în toate actiunile omului, este concluzia
necesara din premisele francmasoneriei.
Francmasoneria îi considera pe evrei superiori crestinilor.
4.
In lojile francmasone se aduna la un loc evreii si crestinii, si
francmasoneria sustine ca numai cei ce se aduna în lojile ei cunosc
adevarul si se înalta deasupra celorlalti oameni. Aceasta înseamna ca
crestinismul nu da un avantaj în ce priveste cunoasterea adevarului si
dobândirea mântuirii membrilor sai. Biserica nu poate privi impasibila
cum tocmai dusmanii de moarte ai lui Hristos sa fie considerati într-o
situatie superioara crestinilor, din punct de vedere al cunoasterii
adevarurilor celor mai înalte si al mântuirii.
Francmasoneria vrea sa se substituie crestinismului.
5.
Francmasoneria practica un cult asemanator celui al misterelor
precrestine. Chiar daca unii dintre adeptii ei nu dau nici o
însemnatate acestui cult se vor gasi multe spirite mai naive asupra
carora acest cult sa exercite forta quasi-religioasa. în orice caz,
prin acest cult francmasoneria vrea sa se substituie oricarei alte
religii, deci si crestinismului.
In
afara de motivele acestea de ordin religios, Biserica mai are în
considerare si motive de ordin social când întreprinde actiunea sa
contra francmasoneriei.
Francmasoneria submineaza ordinea sociala.
6.
Francmasoneria este un ferment de continua si subversiva subminare a
ordinii sociale prin aceea ca îsi face din functionarii statului, din
ofiteri, unelte subordonate altei autoritati pamântesti decât acelea
care reprezinta ordinea stabilita vizibil, îi face unelte în mâna unor
factori nestiuti înca nici de ei, având sa lupte pentru idei si scopuri
politice ce nu le cunosc. Este o lupta nesincera, pe la spate;
niciodata nu exista o siguranta în viata statului si în ordinea
stabilita. Este o lupta ce ia în sprijinul ei minciuna si întunericul,
împotriva juramântului crestinesc pe care acei functionari l-au prestat
statului ei dau juramânt pagânesc.194 7.
Francmasoneria lupta împotriva legii naturale voite de Dumnezeu,
conform careia omenirea e compusa din natiuni. Biserica ortodoxa care a
cultivat totdeauna specificul spiritual al natiunilor si le-a ajutat
sa-si mentina fiinta primejduita de asupritori, nu admite aceasta lupta
pentru exterminarea varietatii spirituale din sânul omenirii."
Aceasta este pozitia in mare a BOR. Inchei aici cu aceasta prezentare in doua parti.
Evident ca va las pe voi sa judecati daca e ceva de judecat...dar iata acum pozitia de principiu a Marii Loji Nationale a Angliei:
"În august 1938, Marea Lojă Unită a Angliei împreună cu Marile Loji ale Irlandei şi Scoţiei au convenit şi au semnat o Declaraţie, identică în termeni şi în conşinut, singura deosebire admisă fiind aceea cu privire la titulatura Marii Loji, atunci când Declaratia este asumată şi difuzată în Lojile Simbolice.

Această Declaraţie intitulată "DECLARAŢIE PRIVIND SCOPURILE şi RAPORTURILE ORDINULUI", a fost convenită în următorii termeni:

1. Din timp în timp, Marea Lojă Unită a Angliei consideră că este bine şi de dorit a se preciza în termeni precişi scopurile Francmasoneriei, deoarece respectivele declaraţii au lăsat să se strecoare unele neclarităţi şi deformări în legatură cu aceste scopuri.

De aceea, Marea Lojă Unită a Angliei consideră necesară evidenţierea încă o dată a Principiilor Fundamentale ale Ordinului.

2. Prima condiţie pentru ca cineva să fie admis în rândul membrilor Ordinului este credinţa în Fiinţa Supremă. Acest lucru este esenţial şi nu se admite nici un compromis.

3. Biblia, căreia Francmasonii îi spun Cartea Legii Sacre, trebuie să fie întotdeauna deschisă în Loji. Fiecărui candidat i se cere să facă Legamântul pe aceasta Carte sau pe aceea care, în credinţa sa anume, conferă sacralitate unui juramânt sau unei promisiuni.

4. Oricărui om care intră în Francmasonerie i se înterzice cu desavârşire, de la bun început, să încurajeze sau să participle la acte care ar putea distruge pacea sau ordinea firească a societăţii; el trebuie să se supună legii oricărui stat în care îşi are rezidenţa sau care îi poate oferi protecţie şi niciodată nu trebuie să-şi diminueze credinţa în Suveranul ţării sale natale.

5. În timp ce Francmasoneria întăreşte în fiecare din membrii săi datoriile civice şi de loialitate, ea conferă individului dreptul de a-şi menţine propriile opinii cu privire la toate problemele publice. Dar niciodată - fie în Lojă, fie în calitate de Francmason - nu i se va îngădui să-şi exprime părerile asupra problemelor teologice, politice sau rasiale.

6. Marea Lojă Unită a Angliei a refuzat permanent şi în mod categoric să-şi exprime opiniile asupra politicii interne sau externe a statului şi nu va îngădui ca numele său să fie asociat cu vreo activitate, oricât de umanitară ar părea să fie, care contravine politicii sale consecvente de a sta departe de orice problemă care afectează relaţiile dintre un guvern şi altul, sau dintre partidele politice, sau de probleme cum ar fi unele teoriile divergente cu privire la actul de guvernare.

7. Marea Lojă Unită a Angliei este conştientă că există Organisme, autoproclamate Francmasonice, care nu aderă la aceste principii şi atâta timp cât această atitudine există, Marea Lojă refuză, în mod absolut, să aiba vreo legatură cu astfel de Organisme, sau să le considere drept Francmasonice.

8. Marea Lojă Unită a Angliei este un Corp Masonic Suveran şi Independent, care practică Francmasoneria strict în interiorul celor Trei Grade şi doar în limitele definite în Costituţia sa drept "pura Masonerie antică". Ea nu recunoaşte şi nu admite existenţa nici unei autorităţi Masonice superioare, orice nume ar purta.

9. În mai multe ocazii, Marea Lojă Unită a Angliei a fost invitată să ia parte la unele Întruniri cu aşa-numite Asociaţii Internaţionale, care pretind că reprezintă Francmasoneria şi admit în componenţa lor Organizaţii care nu se conformă cu stricteţe principiilor pe bază cărora Marea Lojă Unită a Angliei este fondată. Marea Loja nu admite nici o revendicare şi nici nu îngăduie reprezentarea convingerilor sale de către astfel de Asociaţii.

Nu există nici un secret în privinţa vreunui principiu de bază al Francmasoneriei, unele dintre aceste principii fiind afirmate anterior.

De aceea, Marea Lojă Unită a Angliei va lua în consideraţie recunoaşterea acelor Mari Loji care recunosc, practică şi pot dovedi că recunosc şi practică în mod constant aceste principii stabilite şi neschimbate, dar în nici un caz nu va intra în discuţii ce ar viza interpretarea acestor principii sau cu privire la adoptarea unui nou pricipiu. Aceste principii de bază trebuie să fie aplicate fără nici o reţinere de aceia care doresc să fie recunoscuţi drept Francmasoni de către Marea Lojă Unită a Angliei.

Daca Francmasoneria deviază chiar şi o singură dată de la conduita sa tradiţională exprimandu-şi o opinie în problemele teologice sau politice, există riscul ca în în viitor să i se ceară fie aprobarea, fie dezacordul cu privire la orice frământare publică, iar acest lucru ar semăna sămânţa discordiei în rândul propiilor săi membri.

Sursa : Constituţia MARII LOJI UNITE a ANGLIEI