duminică, 10 martie 2013

Selectia nationala Eurovision 2013



            Mai intai o poveste…scurta…a fost odata ca niciodata un baiat. Se pare ca era talentat, cu siguranta sarac. A facut scoli pentru ca a avut ambitie. Aici sau dupa aceea prin alte parti, scoli inalte. Cand a plecat de acasa a muncit din greu sa se intretina la scoala. Dar a izbandit. Sunt o multime de oameni care ii recunosc talentul. Talent care s-a confirmat pe scene importante din Europa, in muzica de opera. Dar stiti cum e…degeaba esti la oras, daca nu esti, un pic, si in satul tau fruntas. A revenit in Romania hotarat sa le arate si romanilor cine este si ce valoare are. Zis si facut…a rascolit agenda din telefon si a dat de membrii “cooperativei de creat staruri peste noapte”. De aici de la noi, din Romania. Avea niste bani pusi deoparte si i-a investit. Cum se zice ,in imagine. Si cum noi oamenii, in 2013 traim intr-o societate post-capitalista si mai ales financiara, acele banc-note au pus in miscare atat niste note cat si niste oameni. Cu idei, cu influenta, etc.
In loc sa-si faca un videoclip, cum poate va asteptati a fost sfatuit sa nu piarda timpul cu prostii. I s-a spus: “cumpara mai bine niste sim-uri”. Ce? Niste sim-uri? N-am inteles bine? “Da mai…ai auzit bine,,, si cand vine vremea iti spunem noi…”…nu stiu, zic…
Pai altfel cum sa imi justific in doua saptamani o crestere de la aproape 2000 la aproape 10000 de sms-uri. A mai fost ajutat un pic si din interior,din juriu, dar nu cu mai mult de 3 masuri, ca nu e legal…ca noi..totul legal, coane Fanica…curat…murdar,asta, legal!
Si uite cum eroul nostru cu vreo 15-20000 de euroi, in loc sa-i dea pe piese(Faur), pe spagi la directorii de programe radio si pe videoclipuri i-a dat pe niste vacante ptr niste prieteni si pe…sim-uri :))) .
Nu stiu…zic…n-am de unde sa stiu. Si uite asa a intrat pe usa din fata in shoubizul autohton si si-a facut reclama cat altii in 10. Si-am incalecat pe-o sa…etcetera,etcete-ra…
Si-acum radiografia:
1. Piese si interpreti.
Sa incep cu ce nu mi-a placut. Nu mai spun ca Eurovisionul este un concurs de creatie si nu unul de interpretare sau de moda sau de miscare scenica. Sigur ca sunt importante toate. Dar in primul rand este un concurs de creatie. Iar creatiile au cam lipsit. Adica piesele care sunt scrise ptr a ramane,daca se poate mai mult de o vara. Incurajatoare prezenta celor mai tineri. Andrei Leonte si Cristian Prajescu. Dar parca nu i-as fi bagat pana in finala , ptr ca sunt inca prea cruzi. Mentionez piesele de la Al Mike-Renee Santana si Freestay,dar nu pot spune ca mi-au placut, pentru ca Mihai Alexandru pare sa fii scris piesa asta intr-o juma de ora iar baietii de la Freestay mi se par cam prea indragostiti de Directia 5, muzical vorbind. Luminita Anghel si Elena Carstea: la prima o piesa interesanta si o punere in scena iscusita, iar la a doua cu o tendinta de Shirley Bassey in devenire, i-as spune Shirley Bassey jr , Elenei Carstea-Muttart.
In fine, ce mi-a placut: pai mi-a placut Casa presei, chiar daca multi il invidiaza pe Turcescu ca mai si canta. Nu canta rau deloc,iar piesa e ok. Mi-a placut Tudor Turcu, foarte interesanta punerea in scena cu desenatul, poate piesa nu e mare gaselnita, dar vocea si prezenta lui sunt demne de luat in seama. I-am lasat la urma pe cei care mi-au placut si in 2012 si in 2013. Electric Fence este o treaba foarte buna. Elena are voce, Au imagine buna, iar stilul de muzica ii “decupeaza” foate bine, in piata. Poate mai multa promovare nu ar strica. Bine, nu la radiouri “scumpe” ci asa in general .
2. Juriul – in general mi s-a parut ok. Aproape media 7,dar…
Le voi da note celor din juriu in ordinea intrarii in scena:
Stefan Naftanaila – nota 8
- pentru ca nu a notat-o pe Luminita Anghel si ptr ca l-a pus pe Tudor Turcu prea jos, insa a dat 12 puncte la Electric Fence.
Mihai Ogasanu – nota 8
- l-a pus pe Cezar cam sus, ca si pe Luminita Anghel, nu prea ii intelege pe cantaretii de rock
Alexandra Cepraga – nota 6
- o respect ca si profesionist pe doamna Cepraga dar este foarte tributara locului in care a muncit atatia ani. Nu il va depasi niciodata ca si mentalitate.
Eduard Carcota – nota 6
- mediocru
Andrei Tudor – nota 4
- respect ptr Andrei Tudor pianistul si Andrei Tudor compozitorul atunci cand nu se “inspira” maxim 3 masuri, ca atat e legal, dar…ptr constiinta dansului am un mare 4.
Crina Mardare – nota 10
- nu am ce sa comentez…am gandit la fel aproape.
George Natzis – nota 8
- nici domnul Natzis nu prea intelege treaba asta cu rockul,nici nu prea are de unde…
De salutat insa punctele pentru Electric Fence
Interesant ca 3 dintre ei au pus-o pe primul loc pe Luminita Anghel si aici ma refer la Mihai Ogasanu, Eduard Carcota si George Natzis, iar Stefan Naftanaila si Crina Mardare au pus in fruntea clasamentului pe Electric Fence. E de ce asculta fiecare pana la urma…
3. Prezentatorii si prezentarile
N-am nici o problema cu Ovi, Paula Seling si Andreea Banica,mai ales ca au zis ca sunt asa o ABBA a anilor 20, dar domnule, cine naiba il sustine pe baiatu’ asta numit Rizea?!?! Nu gaseau un muzicant-muzician sau ceva mai bun. E groaznic Rizea asa cum au fost groaznice prezentarile, ca si text. Cine ti le face dom Dan Manoliu? Indiferent cine e astea de anul asta au fost mai penibile ca oricand si faceti ceva cu prompterul ala…
Vestimentatia a incercat sa imite o varianta de anii 20 dar le-a dezavantajat mult pe fete. Si cine e si ce vrea ei numitii Oana si Teddy? Sunt absolut pe dinafara!
Prea multi prezentatori . Si putini care au ceva de spus…
4. Coda.
Nu ma intereseaza in mod direct ce fac domnii Andrei Tudor sai Cezar Ouatu sau oricine face si desface mai mult sau mai putin onest. Pana la urma timpul si publicul te duce sau nu la pubela istoriei sau la gazeta de perete a acesteia. Avem in istorie o gramada de artisti mai putin onesti sau mai putin morali care au ramas ca niste mari valori. Nu am nici cea mai mica problema cu nimeni. E loc sub soare pentru oricine care a primit darul muzicii de la Stapanire. Dar tin sa scriu despre asta,ptr ca doar asa ramane si tot ceea ce ramane si exista. Parerea mea…

Niciun comentariu: