sâmbătă, 26 decembrie 2009

Despre trupa Othello 3


La 4 mai 2007 cunosteam niste baieti dornici sa cante . Vreme de 16 luni , mai exact pana la mijlocul lui septembrie 2008 am experimentat tot felul de lucruri . In primul rand am cautat sa vad care isi doreste cu adevarat sa cante , sa fie artist cu adevarat . Am mai spus faptul ca au trecut in aceasta perioada prin cooperativa Othello vreo 30 de tobosari,basisti,chitaristi,soliste. In 11 septembrie 2008 acest proces s-a incheiat. Se stiau deja aproximativ 50-60 de piese. Intre timp,din pacate au mai plecat oameni . La 11 septembrie eram 9 . Unul a plecat dupa 3 zile . Altul a plecat la sfarsitul lui 2008.
Amandoi au motivat faptul ca nu fac fata cerintelor si ca nu se regasesc in acest proiect . Ultimul a plecat in urma cu 3 luni . Pentru ca a avut 2 ani la dispozitie sa se integreze si cu toate ca a avut toate conditiile sa o faca nu a reusit.Astfel incat am ramas doar 6. Oarecum ciudat e faptul ca trupa nu a scazut la capitolul performanta. Intre timp repertoriul trupei a ajuns la 150 de piese . Aici as vrea sa spun cateva lucruri.In primul rand repertoriul formatiei este organizat pe niste criterii foarte clar definite ,iar ele pornesc de la o realitate de piata . In general publicul de club,de teatru , de orice fel de happening muzical nu mai gusta o simpla insiruire de piese fara o poveste fara un fir rosu, fara ceva care sa aiba sare si piper. Si atunci lucrurile la Othello se comporta cam asa…M-am gandit sa fac niste “tribute”…s-au facut o gramada … am ales 2 titluri deloc abordate de colegii de breasla. De ce? E simplu . Ca sa ne putem identifica , ca sa oferim ceva nou si am abordat Abba si Dire Straits . Proiecte grele dar cu “lipici” la public. Apoi am schitat 2 spectacole , unul destinat cluburilor sub titulatura “Restituiri” si unul destinat teatrelor cu muzica romaneasca veche din zona Anton Pann , Barbu Lautaru , orchestrate si aranjate dpdv muzical in zona elctro-trance-new age si avand ca baza un libret in proza organizat in 12 tablouri.Asadar va fi muzica , proza si dans in acest spectacol caruia nu i-am hotarat inca numele.”Restituiri” este practic o serie de piese selectate cu grija din zona rock si folk a anilor 60-70 din Romania.Vor fi si invitati mai multi sau mai putini in functie de bugetul fiecarei reprezentatii in parte asa cum vor fi invitati si in spectacolul de muzica romaneasca veche pe acelasi calapod . Asadar deja 4 proiecte distincte …
Evident ca nu am dat deoparte capitolul muzica originala , dealtfel am mai spus…asta este pana la urma principala motivatie a oricarei trupe , a oricarui muzician , aceea de a lasa dupa el creatie . Piese ca “Pisica mea pisica ta” , “Iubita mea e o jartea” , “Esti doar o teapa” sunt piese pe care le promovam pe toate caile.La tv , la radio , pe internet . Promovarea este lenta dar sigura . Este lenta ptr ca nu exista un buget si nu exista sprijin din zona unei case de discuri sau din partea unui finantator . Este sigura pentru ca o facem zilnic cu seriozitate si incredere . Mai este o zona in care ne simtim foarte bine,adica zona de blues . Am inaugurat si acest proiect odata cu prezenta noastra la festivalul de blues de la Buzau . Spectacolul a fost un succes nu numai ptr ca noi ne-am simtit foarte bine acolo pe scena ci si ptr faptul ca publicul a intrat in povestea noastra.
Asadar sunt deja 6 proiecte distincte care insumeaza 75 de piese . Restul de 75 sunt destinate cluburilor unde se canta coveruri , petrecerilor de tot felul si restaurantelor.
Exista si un al 7-lea proiect distinct al trupei aflat in constructie si anume acoperirea unui repertoriu destinat contractelor in strainatate , iar aici sunt inca cel putin 50 de titluri altele decat cele de pana acum unde acoperim zona de muzica instrumentala , jazz-ul , ever-green-urile , pop-ul german , italian sau francez. Este nevoie de un astfel de proiect in cv-ul unui muzician sau al unei trupe? Parerea mea este ca da . Experienta rezultata din reprezentatii din afara tarii mi-a aratat ca e foarte important ptr un muzician adevarat sa detina si acest portofoliu . Pentru ca iti largesti viziunea asupra multor aspecte ale carierei de muzician si mai ales iesi din aceasta perspectiva a spatiului romanesc care s-ar putea de multe ori sa-ti dea o viziune limitata,deci gresita asupra unei situatii sau alta . Cred ca cel mai important argument este detasarea. Odata intors dupa cateva experiente in exterior reusesti sa vezi lucrurile aici in Romania dintr-o alta perspectiva , cu siguranta mai corecta. Vasazica vor fi pana la urma 200 de piese in repertoriu . Vor fi pana la urma vreo 8 tipuri de abordare a ceea ce trebuie sa faca o trupa de muzica pe scena . Asta este ceea ce aduce noi conceptul pe care a fost construita trupa lui Othello , iar eu chiar cred ca , cel putin in acest moment nu are nimeni in piata muzicala romaneasca , o astfel de abordare. Asta este ceea ce cred ca decupeaza trupa Othello in peisajul muzical romanesc.
Othello nu este o trupa de coveruri,Othello nu este o trupa de carciuma,Othello nu este o trupa de proiect,Othello nu este o trupa de blues.Othello este toate acestea la un loc.

Niciun comentariu: