sâmbătă, 26 decembrie 2009

Despre trupa Othello 1


Cand stau sa ma gandesc acum, mi se pare firesc. Aveam de mult, in proiect, sa imi fac propria gasca. De fapt dintotdeauna. Mi s-a cristalizat ceva in cap in ultimii 2 ani. Initial am incercat sa construiesc teoretic un proiect de nisa si oarecum cu un puternic profil ne-comercial. Mi-am dat seama cand am inceput sa-l profilez in practica, adica sa incep sa astern in calculator niste idei ca nu ma reprezinta in totalitate. Actuala trupa a lui Othello s-a nascut oarecum firesc. In primul rand ca urmare a unei experiente de un an si jumatate in care am experimentat mai multe variante. A fost la inceput Offroad. De fapt era initiativa unor tineri, toti din Onesti la care s-a alaturat un "batran" care tocmai ce se reapucase de batut in tobe. El m-a invitat sa pastoresc trupa. Am acceptat, dar parca era ceva nefiresc cel putin pentru mine. Spre sfarsitul anului trecut, 2007, am inceput proiectul de asezare in pagina a firmei Milcof Music. In paralel, incepand cu ianuarie 2008 am inceput sa schimb la fata Offroad-ul. I-am dat si un alt nume. Fabrika. Si a inceput munca. De lucrat repertoriu, de invatat ce si cum trebuie cantat, mai ales la capitolul voci, dar si la capitolul instrumente si orchestratie. Apoi am mai dat drumul la un alt proiect. Se numea Xanadu. Am mai adunat niste tineri dornici de afirmare. A mai fost intre timp si asocierea la proiectul Claudiu Mirica & Retro band. Discografic,albumul Retro a fost prima mea experienta in calitate de producator muzical si continuarea muncii de orchestrator. Apoi a urmat demararea proiectului Alexandra Ungureanu Band, proiect care se deruleaza si astazi, in paralel cu trupa Othello. La un moment dat viata mea era impartita in doua domenii de activitate. Pe de-o parte constructia firmei. Pasi mici, munca multa. Iti trebuie cel putin 3 ani de zile pentru a te aseza pe piata. Lucrul acesta este foarte important, pentru ca am invatat in ultimii 12 ani ca, daca poti si daca stii, cel mai bine este sa iti manageriezi propriul proiect. E cel mai bine asa. O data cu demararea proiectului cu Alexandra si Claudiu din ce in ce mai multi solisti erau interesati sa le construiesc un background de scena, adica o trupa care sa cante live. Am purtat discutii cu mai multi solisti. Catalin Crisan, Cristina Rus sau Nicola. Din pacate sau din fericire aceste discutii nu au dus la nimic concret. Spun din fericire pentru ca la un moment dat mi-am dat seama ca deja ma bagasem in prea multe lucruri si nu reuseam sa le cristalizez asa cum mi-as fi dorit, fie din lipsa de timp, fie din lipsa de resurse. Dupa o analiza mai atenta, la inceputul lui septembrie am hotarat sa fac din doua trupe una singura. Astfel au disparut Fabrika si Xanadu si a aparut Othello. Din punct de vedere al instrumentistilor si solistilor folositi sau testati au fost in 6 luni o adevarata agitatie. Peste 25 de oameni au trecut prin furcile caudine ale acestei lucrari. Othello a aparut ca trupa dintr-o necesitate fireasca de calitate, continuitate si eficienta. La tobe este Felix Sfura.Este un tobosar cu multa experienta, varsta si calitatile profesionale si umane il caracterizeaza ca atare. La bas este Dan Ignat. Este unul dintre cei 3 onesteni care s-au hotarat sa vina in Bucuresti ca sa se exprime muzical. La chitara este Luca Marius, prietenul, colegul si asociatul meu. Un personaj cu o uluitoare determinare, cu un bagaj cultural peste media europeana si unul dintre putinii oamenii pe care ma pot baza cu adevarat. La clape este Lorin Ciobaca. Are doar 21 de ani. Adica jumatatea varstei mele. Lorin este copilul meu spiritual. Student la Academia de muzica, in ultimul an, Lorin are toate sansele sa ajunga in cativa ani unul dintre cei mai completi clapari din Romania. Unul dintre vocali, dar si unul dintre chitaristi este Geo, George Liliac, dotat cu un talent si cu o voce dintre cele mai bune. Am reusit sa adun doua fete de isprava. Au trecut in 6 luni, intr-un fel sau altul peste 10 fete care doreau sa cante, care doreau sa faca din muzica o meserie cu adevarat. Georgiana Renciuc si Georgiana Dragnoi nu numai ca sunt talentate si frumoase, dar au si avantajul unor varste extrem de frumoase, prima are 18 ani iar cea de a doua 21, dar au si acel dat de la D-zeu care se numeste determinare. Apoi se potrivesc foarte bine si la felul in care arata si la felul in care canta, ceea ce este rar si foarte important. Cam asta este componenta trupei lui Othello. Ce canta trupa lui Othello? Pai are doua tipuri de repertoriu. Unul de cover-uri. Am sa reiau tema aceasta cu coverurile intr-o alta postare. Iar celalalt de muzica originala. Si cum totul trebuia sa se intample natural sau sa nu se intample, rezolvarea a venit prin reinnodarea unui proiect mai vechi, tot de mine infiintat si pastorit muzical care se numea prin anii 95-97, trupa Est. Acea trupa scotea un album care se numeste Zeii de hartie. Am regasit cu bucurie acest album si am hotarat sa preluam niste piese de la Est si sa le ducem mai departe, cu o alta haina orchestrala si care va fi baza primului album al trupei. "Lumea lui Othello".Trupa lui Othello se infiinta la 11 septembrie 2008. Dupa numai o luna a avut si prima aparitie in public. Se intampla la Becker Brau Live Music, exact pe 11 octombrie 2008.

Niciun comentariu: